tisdag 10 april 2012

Nytt PB för Pike-Mike

Pike-Mike himself

Hade i förrgår en legendar med mig i båten. Han har gästat båten vid tidigare tillfällen med blandade resultat. Vid förra tillfället lyckades vi ordna ett nytt pb på gädda till honom och så denna gång. Var snudd på 2 st PB:n. Vi smygstartade med lite spinn men inga kontakter på det. Då vi var i samma område som senaste fisket var vi tvungna att pröva lite trolling och se om fiskarna stod kvar. Det gjorde dom. Micke började med ett dubbelhugg, dock släppte den andra fisken. Den första var dock en riktigt kort tjock fisk som precis kom över 7 kg. Sen dröjde det ett bra tag innan det högg igen och då Mickes spö. Han kunde snällt drilla hem en 100-klubbare på 8,2 kg. Grattis till nytt PB! Dock verkar karln dra med sig nån slags otur så jag blev utan fisk idag. Inte första gången detta sker med Mike-Pike i båten så nu har jag lärt mig min läxa och det var hans sista tur i min båt. Har t.o.m. desinfekterat båten med sprit och svavelsyra för att bli av med alla oturbaciller så nästa helg ger vi oss på det igen. Förhoppningsvis med fullt manskap då Daniel hade familjeplikter denna helg.
/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar