söndag 1 april 2012

10+ 9+ 8+ med mera...


Daniels 8:a

Årets första 10:a

Folk är dåliga på C&R

9 kg kärlek

Äntligen lite lön för mödan! Fisket började lite trögt idag med endast ett par landade gäddor för undertecknad. I vanlig ordnig började mitt tjat om vi borde köra trolling utanför lekvikarna, på lite djupare vatten. Tjatet lönade sig! Det började nappa omedelbart. På en kort stund får vi 4 hugg var. Kristoffers väger 7 nånting, 8 nånting, 9 nånting och toppar med en fining på 10,06 kg. Grann kvartett! Själv lyckas jag med det statistiskt omöjliga att tappa alla mina gäddor, vilka sannolikt låg i samma storleksintervall. En känns riktigt fin. Tungt, bitter, surt är de tre första namnen på känslan efter detta. Jag blir på lite bättre humör när jag får meddelande om att Brynäs spöat upp Färjestad (igen!) och är väldigt nära final nu! Faktiskt så vänder lyckan lite för min del efter detta. Vi landar några gäddor till varav jag tar en godkänd på 8,3 kg. Övriga 3 ligger mellan 5-7 kg. Kan tilläggas att kristoffer vid ett tilfälle under dagan hade en fin följare dessutom. Damen stod å stirrade länge på betet som hängde strax under båten. Gissingsvis runt 10 kilo på den gäddan, kanske större!

Efter en småseg marsmånad på gäddfronten har nu april börjat mycket bättre. Alla trollingfiskar tog på en väldigt intressant kant som vi hittat. Kan kännas tungt ibland å leta nya gäddlokaler i stora Vänern, vilket vi ägnat oss en del åt denna säsong, men ibland hittar man rätt och kan plocka fram ett ess i skjortärmen när det är besvärliga förhållanden. Idag var det nämligen starka vindar från olika håll växlande med helt stilla väder. Plötsligt börjar det snöa och hagla för att sedan byta om till soligt. Lite rörigt emellanåt, men riktigt skoj fiske idag!

/Daniel

PS. Bilder kommer inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar