torsdag 13 mars 2014

Skam den som ger sig! Tillslut nappar det!



 
 
Tycker det har varit riktigt fina förhållanden för vårfiske efter gädda de senaste dagarna, men någonting har slagit fel för fisken har INTE varit tagen, i alla fall inte där jag varit. Här senast hade jag Linus i båten och jag räknade med att få guida upp några hyggliga gäddor. Men så blev det inte. Istället fick vi nöta och nöta och nöta. Tillslut fick jag på en fisk som dessutom såg ut att vara ganska fin när den var uppe i ytan och vände, men tyvärr lossnade kroken från sitt grepp. Typiskt när det äntligen hugger tag i betet! Men vi fortsatte att nöta och jag får berömma Linus för sitt tålamod, han som hellre fiskar efter blank fisk i vanliga fall. Men när solen gått ner bakom träden hugger det igen och jag får denna gång revansch för den förlorade matchen ett par timmar tidigare. Det är en bra fisk som mäter 114 cm men som tyvärr missar 10-strecket med 60 g. Får nog ta med min team-kamrat Kristoffer ut nästa gång Linus följer med för han kan tydligen guida upp granna gäddor han...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar