fredag 27 december 2013

Fiskeåret 2013


 
Årets klart finaste fisk för min del. Över 10 kg!

Årlig fiskehelg med Team Peanuts. Grabbarna letar framgångsrecept. Hur ska Team Gurka besegras? Det gick inte i år heller.
 
 
Härliga dagar på isen denna vårvinter. Dock inte mycket fokus på fisket när ungarna är med. 
 
Med lite perspektiv på fiskeåret som gått kan sägas att det varit helt ok och det tack vare en riktig drömfisk till gös som vägdes in på 10,060 kg. Hade denna fisk som ett mål inför året vilket känns lite extra gött. Har naturligtvis som mål att toppa även denna fisk en dag, men om det blir redan 2014 är inget jag förväntar mej. Övrigt som är värt att minnas från fiskeåret är de ismeten jag tog  mej för. Man kan väl säga att ismete är en gren inom fisket som jag inte utövat särskilt mycket.  Vinterns ismeten var dock verkligen roliga vilket ger blodad tand. Både till storlek och antal var utdelningen i snitt bättre än fångsterna på öppet vatten. Har därför lite funderingar på att utveckla mitt fiske med naturligt bete under kommande år även den isfria säsongen vilket förhoppningsvis  kan ge lite bättre resultat på gädd- och abborrfisket. Årets skörd avseende dessa fiskar har vart mediokert. En gädda på 10,5 och en abborre strax över 1,3. Vore skam att säga att det inte är fina fiskar men det är ganska typiska årstoppfiskar och det vore himla kul att putsa personbästa på båda dessa arter nästa år. Abborren kommer som vanligt inte att få många chanser utan prio kommer förmodligen ligga på gäddan. Flera fina gäddor har kommit upp i våra närliggande fiskevatten under året vilket är mycket inspirerande. I skrivande stund hoppas jag att vintern äntligen kan komma på plats så man får ut och testa lite ismete även denna säsong. I väntan på det kan det mycket väl bli ett mellandagsfiske efter gädda om det möjligen kan bli en liten lucka i vind och regn. Rapport kommer i så fall så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar