onsdag 9 oktober 2013

Ännu ett vertikalförsök

Det blev som rubriken lyder bara ännu ett försök. Var dock första gången jag hade tillgång till ett fungerande färglod då mitt nya ej fungerar korrekt än för vertikalfisket. Hade med mig Mr Hanky som gast. Vi turades om att ratta båten och leta ekon. Upplever att vi hittade mer än jag sett tidigare i den andra sjön. Men dom var tröga. Ofta när man backade tillbaka på dom hade dom försvunnit. Kanske inte den lättaste årstiden att lära sig metoden nu. Blir mer seriösa försök nästa år för nu ska monstergäddan jagas. Har kommit upp 2 st gäddor över 15 i närområdet i helgen och det tog jag som ett tecken att bara köra gädda resten av året. Blir förmodligen träningsfiske med teamet i helgen inför kommande fiskeweekend där tanken är att vi ska ha en liten drabbning med team peanuts som brukligt varje höst. Mer info kommer.
/Kristoffer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar