måndag 5 augusti 2013

Sommarborre i farten!

Fisket här om sistens med Mr Hanky var verkligen trögt. Höll på att sluta strögt igår oxå när jag var ute på abborrfiske med minste sonen. Men så plötsligt hittade jag ett stim med små ettriga fiskar och huggsexan avbröts sedan med en gädda på 4-5 kg som var snudd på omöjlig att få in på den lätta utrustningen. En vik senare hittade jag äntligen ett par bättre borrar varav den ena släpper och den andra landas. En riktig snabbsimmare på 1260 g som bjöd på slacklina och tokhårt motstånd om vart annat. Och det var inte jiggar på branterna som var receptet på de större fiskarna utan små spinnare inne i vegetationen. Viktigt med variation ibland! Nu har jag verkligen fått blodad tand för det här lätta fisket och jag känner på mej att det snart är dags att hota mitt abborr-PB på 1750 g som stått sig sedan -98. /Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar