onsdag 15 maj 2013

Premiär för pelagisk prickskytte idag

Då har man testat den metoden också och genast inser man att man behöver ny fiskeutrustning! Och göra justeringar på farkosten naturligtvis! Fisket gick i sig dåligt på så vis att vi inte lyckades fånga någon gös idag, men jag fick lärt mej massor. Får tacka Henke som delat med sig av det han själv hunnit lära sig på en handfull pass denna vår. Och något måste han ju gjort rätt eftersom han redan har en knapp 8:a på meritlistan. Ganska bra jobbat... Nu blir det till att lägga en beställning på lite smått o gott, sen får vi se när jag ger mej på omgång nr 2. Gösarna var riktigt tröga idag och höll sig på behörigt avstånd från jiggen. Oftast dök dom och försvann. En var dock nyfiken och väldigt stationär. Vi fiskade på den vid flera tillfällen och testade många olika beten. Trodde det skulle smälla när jag testade en mört. Det stora ekot blev ett med ekot från betet, men hugget kom aldrig. Rysligt spännande och jag ser verkligen fram emot nästa försök.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Nyfiken på båten ni fiskar med (440 fish)och de fiskeanpassade lösningarna. Kan jag kontakta er på någon mail?
    HLS // m95joka@hotmail.com

    SvaraRadera