tisdag 30 april 2013

Trög söndag men trevligt sällskap

Båtvakt
Blev även en tur på söndagen då fiskesuget fortfarande är stort efter förra helgens frånfall. Dock verkar man ha missat det roligaste då dagens fiske var oehört trögt. 2 små fiskar på hela eftermiddagen. Fick dock en bra chans att testa båten då det blåste över 10 m/s i byarna. Hade även med mig vovven för första gången i nya båten och det fungerade toppen. Hon lyckades dock inte hitta några storgäddor med sin nos men det ska övas på. Kan dom hitta lik så?? Kanske nåt för dom pelagiska prickskyttarna att testa?

Båten uppförde sig över förväntan i den toppiga sjön. Gled liksom uppe på vågorna. Slog däremot fint i motsjö men det visste jag redan, har ju kört en Linder. Men denna uppförde sig minst lika bra i den grova sjön. Sen fick jag även chans att testa trolling i den för första gången. Har ju tänkt att satsa en del på det i år. Var lite osäker på det nya systemet som ingick i båten med spöna pekandes rakt upp, men den förra ägaren intygade att det fungerade kanon och visst hade han rätt den käre värmlänningen, men man vill ju testa i skarpt läge. Enda lilla nackdelen som jag ser det skulle vara om jag tar med mig sällskap och ska trolla och dom inte har trollingspön med kryssbutt då man låser spöna i botten med den. Men det borde fungera hyfsat ändå. Den som lever får se. Nu ska bara båtkärran besiktigas, lite mer tillbehör ska skruvas på och alla gäddor ska få idka älskog i fred, sen blir det åka av. Måste ju pilla upp en 10:a innan det blir satsning på gös.
/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar