lördag 16 februari 2013

Ismete kan ju faktiskt vara kul...!!


 Denna 8-kilos var det drag i vill jag lova. Härligt rullknarr när gäddan tvärvände flera gånger för att slippa titta fram ur hålet.
 8,4 kg & 111 cm. Hade denna dam haft samma välskapta kroppsfigur som gäddan nedan hade jag vart himla nöjd!
Tjock 7-kilos. Vet inte om det syns på fotot men ögonen var jättestora!! En egenskap som tycks gynna denna jägare :)
 

Får väl erkänna att ismete inte är min starkaste gren inom sportfisket, men ibland hittar ju även en blind höna ett korn säger dom... Var idag ute efter min första ismetegös (återigen). Och det höll på att gå vägen, men snöpligt värre lossade premiärgösen precis när huvudet efter mycket stånkande kom upp i hålet. En grann gös på 4-5 kg slapp undan så sent det bara är möjligt. Såklart lite surt, en det var i alla fall en bra start på dagen ur den synvinkel att gösen månne var i tagen just idag. Men så blev det inte. Istället vaknade gäddorna till liv, vilket enligt egen erfarenhet brukar innebära att gösen håller sig borta. Efter att inte har landat en enda gädda i denna (gös)sjö under 2011och 2012 (tot ca 13 pass) var det lite förvånande att plötsligt befinna sig i en riktig huggsexa. Två 8:or (topp 8,4 & 111 cm), en 7:a samt några från 5 kg och neråt (tror faktiskt inte jag fått någon över 5 tidigare i denna sjö). Riktigt underhållande fiske och hade jag bara landat den där gösen lämnade denna fisketuren inget övrigt att önska. Nu får man ju skruva upp målsättningarna lite när det kommer till ismetet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar