onsdag 10 augusti 2011

101 cm gös!




Nytt PB på gös: 8490 g



CR, självklart!





Igår kväll satt äntligen den efterlängtade gösen som med råge översteg 7,7 kg (återkommer med förklaring). Fick ett hett tips av en bekant så jag gav mej snabbt iväg på ett oplanerat efterjobbetfiske. Efterbara en timmes trolling med stora wobblers (25 cm 4play) så var det dags för en otroligt spännande kamp med en fisk som bara vägrade att visa sig på en bra stund. Gösen gick och matade på nere vid botten och rev av lina vid flera tillfällen. Jag lovar, man hinner tänka både ett och annat under några minuter där samtidigt som knäna blir allt svagare. Till slut var fisken matt och jag kunde konstatera att det relativt stora betet var totalt inhalerat Därefter var det lugnt att håva in fisken. Vågen stannade på 8490 g. Hade hoppats på några hg till med tanke på längden, men strunt samma. För mej var det en riktig drömfisk!

Anledningen till extra belåtelse är att min bror vid ett tillfälle för några år sedan "lurade" mej på en praktfisk på nämnda 7,7 kg. Jag hade lagt ifrån mej spöet vid ett metepass för att skaffa mer agnfisk en bit bort. Flötet dyker och bror min passar på att ta hand om prylarna. Upp kommer denna firre som hade varit ett finfint personbästa och det har såklart gnagt lite sedan dess. Men nu är ordningen återställd...

/Daniel

1 kommentar:

  1. Grattis till en drömfisk! Kristoffer är väl inte nåt avis?!?!?! ;)

    SvaraRadera