söndag 17 juli 2011

Gädde på vänern

Blev ett morgonpass efter ffa gädda igår med mr. Hanky. Åkte ut ca kl 6 och började dänga. Förmodligen skulle man vart igång ännu tidigare. Vart lite trögt då det var fullmåne och solsken. Något måste man skylla på som fiskare. Vi fick skrapat ihop 11 gäddor där Henke tog dom flesta och jag den största på ca 6,9. Henke tog sina uteslutande på jerk medans jag körde på spinnare. Tappade 3 fiskar på raken samt många efterföljare på jerk så då fick det vara. Men dom högg på det mesta idag och ingen metod stod ut direkt så det var svårt att hitta ett mönster. Prövade en sväng efter borre på några grynnor också. Verkade inte vara hemma. Jag lyckades truga upp 2 små. Får bli nya försök när det blir stabilare väder. En rolig episod kan vi bjuda på. Vid en förflyttning på halvmeterdjupt vatten såg Henke en grann gädda sticka iväg framför båten. Då han fick full panik stannade vi och började kasta. Jag lyckades kroka en fisk snabbt vilket förmodligen var samma gädda. Var dagens största och det roliga hände efter avkrokning då jag vägde gäddan. Blev någon kortslutning i hjärnan då allt skulle gå fort så inte gäddan tog skada. När gäddan var vägd slängde jag vågen i håven som låg i sjön. Kändes logiskt just då men det blev ju lite fel. Vågen mår inte så bra idag. Vi får hoppas den torkar. /Kristoffer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar