söndag 10 april 2011

Heldag i finväder




Världens vackraste fisk?





Försök till att sänka konkurrenterna



Grillmys med Peanuts



Som rubriken lyder vart det kanonväder igår. Lite väl fint för min smak då jag gillar lite gråväder vid gäddfiske. Sen kom vinden tyvärr från nord vilket historiskt har varit en dålig vind personligen vid allt fiske. Som väntat var de då ingen jätteaktivitet på fiskarna. 11 timmar ute på sjön gav 6 fiskar upp och 3 tappade. Meddelvikten var fin och 3 fiskar var över 6 kg och 1 över 7. 2 av dom tappade var också i samma storlek. Kanondag på sjön med trevliga Kapten Morgan som sällskap. Igår ville fiskarna i stort sett bara ha jerk vilket gjorde att jag fiskade ifrån min båtkamrat lite som mest körde med gummi. 2 fiskar upp på det. Övriga team Peanuts flöt runt i sina flytringar och hade många kontakter på fluga. Dom hade dock ett hg kvar till min toppfisk på 7,6. Fluga är ett effektivt vapen när gäddorna är tröga och det ska gå låååångsamt. Måste bättra på min flugteknik så man har ytterligare ett vapen i bakfickan.

Summa summarum en trevlig dag i solskenet men en fruktansvärt mör kropp dagen efter.

/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar